Finn flört. Kilenc Stadler-vonat megy Szolnokról Finnországba - fotó
A Junakalusto Oy nevű vasúttársaság kilenc motorvonatot rendelt a rendelkezésére álló opcióból. A most az északi országban szolgáló 32 darabos flotta így 41 járműre bővülhet ig.

A társaság feladata vasúti járművek beszerzése és karbantartása, és azok rendelkezésre bocsátása a Finn Államvasutak részre.
Jelenleg egy új körvasút építése folyik, amely a városközpontot, illetve Helsinki külvárosi területeit köti majd össze a főváros nemzetközi repülőterével.

Helsinki főpályaudvarán várja az utasokat a már működő harminckét darabos flotta egyik példánya fotó: Halász István A ig szolgálatba álló kilenc, milliméter nyomtávolságú vonat a hazánkban szokatlan, extrém időjárási körülmények között is biztosan üzemel. Az akár fokos hideg miatt hatékonyabb szigetelést kaptak a járművek a normál nyomtávolságú testvéreikhez képest és emellett vastagabb, három rétegű üvegezést kaptak a szerelvények.

A már kipróbált, és számos egyetlen stammtisch linz használt légkondicionáló berendezéshez egy hővisszanyerő rendszert finn flört épített a Stadler, amely az utastérből elszívott meleg levegőt a kívülről beszívott friss, hideg levegő előmelegítésére használja fel, ez pedig jelentős energia-megtakarítást jelent az üzemeltető finn flört.
A beszállóterek fűtőtestjeinek köszönhetően pedig a ki- és beszállás idején is egyenletes maradhat a vonat belső terének hőmérséklete.

A vonaton korszerű utastájékoztató, vészhívó rendszer és mozgássérültek számára is használható mellékhelyiség található. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a már három éve szolgáló 32 motorvonat tetőszerkezetét a Stadler szolnoki üzemében gyártották le. Halász Péter.
